fbpx

לייזה פאנלים

תוספות

מלנזנה א-לה פרמג’אנה

חצילים, עגבניות ופרמז'ן מה כבר יכול להתפקשש?

706 שיתופים

בתור איטלקיה מבית אבא (מרוקאי זה סוג של איטלקי לא?), כשאני מארחת את כל הפמיליה, אני אוהבת שתמיד תהיה מלנזנה א-לה פרמז’נה לצד האנטי פסטי, הקפרזי והפסטה
מלנזנה באיטלקית זה חציל. זה בעצם חציל, עגבניות ופרמז’ן – והרי אם חציל ועגבניה היו בחתונמי זה היה זיווג משמיים – פרפקט מאץ’!! הריש של דני הפסיכולוג היתה מתגלגלת רררררר ” חציל יקר, אנחנו מכירים לך לא את מי שאתה רוצה להכיר, אלא את מי שאתה צריך!  רק לומר שבמקרה של העגבניה זה גם מי שאתה צריך וגם מי שאתה רוצה. לא ראיתי מימיי  דבררר כזה  וזה שהשכלתם להוסיף פרמז’ן – זה שערוריה מטורפת בקטע הטוב של הריש”

אז זהו, חציל כמובן אפוי עם חיתוך של הקלאסי קל, והטעם פשוט סופיה לורן בשנים היפות.

תבנית פאי 24 או 26 או 28 זכוכית חרסינה או עוגה

מה צריכים?
2 חצילים יפים קלים מבריקים עם פטמה ירוקה
שמן זית להברשה
400 גרם שימורי עגבניות מרוסקות
5 שיני שום
כפית סוכר חום
כפית מלח
רבע כוס שמן זית
3/4 כוס מים
ענף אורגנו או טימין או מרווה (טרי או יבש – אם יבש אז כפית)
פרוסת לחם עבה או חלה מאתמול או היום (לא לוותר)
3 כפות פרמז’ן מגורר
2 כדורי מוצרלה קרועים או פרוסים או כ- 50 גרם גבינה קשה מגוררת – מוצרלה/גאודה/קשקבל מה שיש – לא חובה

איך מכינים:
נדליק תנור חום 200 מעלות
1. החצילים: נקלוף החצילים שיהיו ערומים לגמרי בלי כסות, נחתוך לאורכם לחצאים, נחתוך לאורכם לרבעים, נחתוך לאורכם לשמיניות. נזרה עליהם מלח וניתן להם להגיר זיעת חציל כרבע שעה. נספיג את הזיעה עם נייר סופג נבריש החצילים מכל הצדדים בשמן זית. שוב חוזרת ואומרת: כל הצדדים, נניח על דף אפייה בצפיפות מחממת נכניס לתנור לכ-20-30 דקות עד הזהבה יפה (נורא תלוי בתנור ובחציל שלכם, זה בערך הזמן). נניח בצד לקירור.
2. רוטב העגבניות:  כשהחצילים בתנור: נכניס לסיר/ מחבת רבע כוס שמן זית וחמש שיני שום קצוצות איך שבא,נוסיף ענף טימין או אורגנו או מרווה נדליק את הכיריים ברגע שנשמע רחש עדין של השמן עם השום, נוסיף את העגבניות, המים,הסוכר, מלח נערבב היטב היטב, כשנראה בעבוע נכסה סיר, ננמיך אש ונבשל את הרוטב כ-15-20 דקות. נכבה ונצנן.
3. הרכבה – בתבנית פיירקס עגולה או תבנית עוגה עגולה: נזלף 2 כפות שמן זית וממעל 3/4 מרוטב העגבניות, נסדר את החצילים כמו פרח כמו שושנה/ספירלה עד האמצע. (כמו בתמונה), מעל נניח קרעי לחם או חלה, גבינה, שתי כפות שמן זית, את יתרת הרוטב, נפזר על הכל פרמז’נו, ונעטר בעלי  טימין או אורגנו או בזיליקום.
נכניס לתנור – 180 מעלות כ-30 דקות. אין מושלם מזה


מרשה לכם:
טבעונישים: יכינו עם גבינה טבעונית

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
24 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend