לייזה פאנלים

עוגות

פצפצים ממולאים שוקולד

אחרי טירוף הפצפצים המלוח, הגיע הזמן לעוף על המתוק

1.9K שיתופים

הילדים היום משוכללים מדי, יודעים מדי, מפותחים מדי. בזמני ילדים היו סוג של שימפנזים קטנים, היו זורקים לנו  אריזת פצפצים ממערכת סטריאו חדשה והיינו עטים עליה, רבים על חתכת פצפץ  יושבים ככה שעה פולים פצפצים מפוצצים ומבסוטים.  לא מדברת איתכם על גיל חמש, מדברת על ילדה בת עשר.  כאילו מה עשינו אז? שיחקנו מדרכות או מחניים, הסתובבנו בחצרות, זרקנו אחד על השניה את הצמח הזה שאומר כמה ילדים יהיו לך  “יואו נתפסו לך  בסוודר אחד שתיים שלוש ארבע חמש שששש יהיו לך ששה ילדים, קולטת?”  ראינו טלויזיה ולפעמים רידדנו בצק, ובעזרת כוס יצרנו עיגולים שווים לעוגיות חמאה. הילדה שלי בת 10 כן?  מכינה  מאפים מבצק רבוך, מטמפררת שוקולד,  מעלה סרטון הכנה בטיקטוק ותוך כדי מזמינה מאמאזון או השד יודע מאיפה סט צנטרים ומדחום  לסוכר  (מדחום לסוכר?? המדחום היחיד שהכרנו היה לחום!! והוא היה מכספית. ואם ישבר הלך עלינו. מסוכן! לא ככה?) מקודם, היא קיבלה  את החבילה שהזמינה (אחרי 4 שעות)  ארוזה יפה, אחרי שפתחה את החבילה היא  קראה לי  “אמא בואי יש כאן פצפצים” , כזאת חמודה. רצתי. כל הפצפצים שלי.

תקשיבו טוב,  בתור מכורה לכל סוג של פצפצים,  תדעו  שהפצפצים  הזה,  הוא טירוף הוא בינגו אמיתי,  בבצק בריושי  רך מלטף ומעלף הזה,  חפונים קוביות  שוקולד נמסות. זה הולך להעיף אתכם. מה שיפה שהוא  נאכל בלי חשש מפאת הפצפצים הקטנים והלא מאיימים שמשרשרים בלי להרגיש. אין  לי מילים לתאר כמה טעים. אין !! נעתקו מילותי.

אתם לא מבינים עד כמה יוגורט מפליא בתרומתו לבצק שמרים. אני בטריפ עם הבצק שמרים הזה, אתם חייבים לנסות אותו ולדבר אלי אחורי זה. פשוט נפלא.

מה צריכים:
3 וחצי כוסות קמח (500 גר’)
כף שמרים יבשים
120 גר’ חמאה רכה
3 כפות סוכר (45 גר’)
ביצה + חלמון
חצי כוס חלב (120 מ”ל)
יוגורט דנונה גריק (130 מ”ל)

תבנית 30 על 40 או עגולה 28

למילוי:
300 גר’ קוביות שוקולד איזה שאוהבים (אפשר לערבב לבן, חלב, מריר)
אפשר חלווה חתוכה לקוביות יחד עם השוקולד
אפשר להקפיא כפיות נוטלה ואז כשהן קרות קל לעטוף בבצק.

לציפוי:
חלמון + כף חלב
2 כפות סוכר לבן
אבקת סוכר לאיבוק
20 גר’ חמאה רכה

איך מכינים:

1. נערבל עם וו לישה את הקמח עם הסוכר והשמרים, נוסיף חצי כוס חלב מעורבבת עם ביצה וחלמון ונשקה את הקמח המתערבל, נוסיף יוגורט ולבסוף חמאה רכה ונערבל 10 דק’ מלאות במהירות בינונית עד שהבצק ניתק משולי התבנית.
2. נתפיח במקרר כשלוש שעות אפילו לילה במקרר – קל לעבוד עם בצק אחרי קירור טוב.
3. נחלק את הבצק לארבעה כדורים (רק לשם נוחות), נרדד כל כדור לעובי לא דק מדי כ-3 מילימטר ועם קורצן עוגיות בקוטר 5 ס”מ נקרוץ עיגולים,
4. באמצע כל עיגול נניח קוביית שוקולד אפשר לצרף לשוקולד גם קוביית חלווה בכלל חגיגה, נסגור את הכדור היטב, נגלגל אותו עם הידיים ונניח בתבנית.
5. ככה נכין עיגולים עיגולים פצפצים מתפצפצים מלאים בהפתעות מתוקות עד שנמלא את כל התבנית שלנו. נכסה במגבת נתפיח שעה במקום חמים.
6. נחמם תנור ל-170 מעלות כ- 20 דק’ לפני כניסת התבנית. נשמן תבנית או דף אפייה בחמאה
7. נמשוח את הפצפצים שלנו בחלמון עם כף חלב, נבזוק עליהם מעט סוכר לבן, נפזר מעט טיפות חמאה – לתנור כ-חצי שעה או עד הזהבה יפה של הפצפצים שלנו
8. נקרר מעט ונאבק באבקת סוכר

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
4 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend