לייזה פאנלים

מרקים

מרק עדשים ומנגולד הודי

מרק מבושל ביוגורט חם חמצמץ וכה טעים

591 שיתופים

רוצה לומר כי ביום סוער העולם מתחלק לשלושה סוגי אנשין:
אלה שיוצאים קומפלט מהבית: מגפונים, כובע, כפפות, צעיף ומטריה קטנה בתיק מדוגם
אלה שיוצאים רק עם מטריה, אבל שוכחים אותה איפשהו בדרך
ואלה שיוצאים בחמש בבוקר עם הכלב בלי מטריה, בלי מעיל, בלי מפתח לבית, אבל  עם פיג’מה ונעלי בית של עירקית, וככה רצה מהר מהר והכלב שלי רץ מהר מהר  ונעלי הבית רצות מהר מהר  ו-בום ! נתקעתי  עם המצח בעץ  ומיד צמח לו בונקלה אחרי הגשם.
דופקת ודופקת על הדלת אבל כולם ישנים חזק מדי.
לא נותר לי אלא לשיר בגשם,
כשפתחו לי אחרי דפיקות גסטפו, נכנסתי מיד  למטבח להתחמם ולהפתיע את עצמי. ככ התחשק לי מרק טוב כזה לצוהריים (תשע בבוקר), חשבתי להכין מרק עדשים כתומות, אבל אז ה-אני הגבוה עצר אותי ואמר “חמודה, אולי תגווני קצת? אולי משהו חדש? אולי חמישים גוונים גם לעדש? הא? מה את אומרת?”
הסתכלתי על עצמי במראה המחטבת ואמרתי בקול “מישהו יכול להסתכל עלייך עכשיו ולראות סתם עקרת ומישהי יכולה להסתכל עלייך עכשיו ולראות אישה משוחררת” מסוחררת מעצמי פתחתי את המקרר היה מנגולד, בצל, בורגול, ויוגורט גריק. הו הו איך הפתעתי את עצמי. עקרת בית הודית מופלאה אפילו הבונקלה נראה  קצת כמו טיקה.

זה מרק אחר, זר מעט לחיך המקומית, אבל מי שאוהב טעמים הודיים עדינים חמצמצים, הולך לעוף על המרק הזה. העדשים המבושלות ביוגורט החם שומרות על צורתן וטעמן,

למרק:
3 דנונה גריק (390 גרם) – יוגורט יווני
ליטר וחצי מים
2 שיני שום
ביצה
כף קמח
כף אבקת קארי
כפית מלח
3/4 כוס עדשים כתומות (שטופות שהושרו במים קרים שעה לפחות ומסוננות – מאוד חשובה ההשריה).
חצי כוס אורז או בורגול או קינואה
4 כפות עלי כוסברה קצוצים גס
צ’ילי חריף  גרוס או טרי לפי הטעם

למנגולד:
3 כפות שמן זית
20 גרם חמאה
צרור מנגולד או עלי סלק או תרד קצוץ דק
בצל קצוץ קוביות קטנות
חצי כפית גרידת לימון
חצי כפית מלח

איך מכינים:
1. במחבת אש גבוהה עם 3 כפות שמן זית נקפיץ בצל כשמתחיל להזהיב, נוסיף מנגולד קצוץ וחצי כוס מים, נערבב מעט, עד שהמנגולד נכנע ומצטמק (לוקח כ 5-7 דקות) נערבב, נוסיף גרידת לימון, 20 גרם חמאה ומלח. נכבה.
2. נערבב ביצה עם כף קמח
3. בסיר מרק כבד וטוב נערבב יחדיו: 3 דנונה גריק עם ליטר וחצי מים מהברז, נערבב היטב, נוסיף את הביצה עם כף קמח, נדליק כיריים אש בינונית נמוכה, כשנראה בועיות ננמיך לאש הכי נמוכה (לוקח זמן לביצה עם היוגורט להתאחד אבל זה קורה), נוסיף שום כתוש, כף קארי וכפית מלח.
4. נוסיף למרק חצי כוס בורגול, עדשים כתומות, נוסיף את המנגולד המוקפץ שלנו, נערבב, נכסה סיר ונבשל כ-25-30 דקות על אש נמוכה. נוסיף כוסברה ו-3 כפות שמן זית או . נתקן תיבול. נוסיף מעט לימון סחוט וצ’ילי חריף גרוס. נגיש עם טוסטונים. טעים ממש. מסקרן וקצת אחר.  אם סמיך מדי נוסיף מים ונתקן תיבול.
מרשה לכם
במקום מנגולד תרד אפשר 300 גרם פרחי כרובית קטנים.

 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
26 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend