fbpx

לייזה פאנלים

סירים

הדגים של אורנה ואלה

מנת הדגים הכי טעימה שיש והכי קלה להכנה. תחתום אצלכם קבע

1.9K שיתופים

אני כ”כ מתגעגעת לאורנה ואלה, בית הקפה המיתולוגי בשכונה שלי,  אני חושבת שהן ההגדרה לאוכל נשי ישראלי טעים. מדי פעם אלה ואני נפגשות ומבשלות יחד, אני אוהבת  לראות את אלה עובדת מחול הידיים שלה מהפנט, מרגיע ומבטיח שתצאי גם שבעה וגם מרוצה מאוד. ממנה למדתי שאם מכסים דגים בשמיכת עשבי תיבול, זה שומר על נימוחות אין גבול. המנה הזאת היא וריאציה על זה. רק בקרקעית  התבנית אני פורשת שטיח קוביות תפוחי אדמה שבישלתי,  עליהן אני מניחה את הדגים ומכסה אותם בשמיכת עשבי תיבול. הנראות של המנה פחות מוצלחת מטעמה המופלא, אבל זאת אולי מנת הדגים הטעימה ביותר שאכלתי ואכלתי.  כשאני מכינה אותה היא תמיד נגמרת עד הסוף. כשאני מארחת תמיד מבקשים מתכון. לא תאמינו כמה זה קל. סמנו כוכב זהב ליד המנה הזאת, אתם תחזרו אליה פעם אחרי פעם אחרי פעם  ותכינו אותה, לא תצטערו.

תבנית עגולה גודל קוטר מ: 23- 26

2-4 אנשים

מה צריכים?
2-3 תפוחי אדמה בינוניים קלופים מבושלים בשלמותם. מקוררים (כשתפוחי אדמה מבושלים וקרים אין בעיה לחתוך יפה, אפשר להכניס למקרר ואפשר לבשל כשהם כבר חתוכים לקוביות של 3 ס”מ)
2 דגי לברק מפולטים ללא עור
מיקס עלי בייבי או צרור רוקט או כל עשב תיבול שאוהבים כמו: פטרוזיליה או נענע
2 עגבניות בשלות מאוד
פלפל ירוק חריף
2
שיני שום
2 גבעולי זעתר או אורגנו טרי
מלח
פלפל
לימון

איך מכינים:
1. נחמם תנור ל-180 מעלות
1. נחתוך את תפוחי האדמה המבושלים שלנו לקוביות. נערבב בקערה: רבע כוס שמן זית, שן שום קצוצה, רבע כפית מלח, שמינית כפית פלפל שחור וכמה עלי זעתר. ניצוק על התפוחי אדמה. נשטח אותם על בסיס התבנית
2. מעל תפוחי האדמה נניח את הדגים המפולטים שלנו בצמידות. נפלפל ונמליח מעט כל נתח דג. נערבב בקערה: 5 כפות שמן זית, שן שום קצוצה, חצי פלפל ירוק חריף קצוץ קטנטן ניצוק על הדגים, מעליהם נפזר עלי זעתר ונסחוט עליהם זרעי עגבניה אחת בשלה.
3. בקערה נערבב: עלי רוקט עם רבע כפית מלח, כף מיץ לימון, כף שמן זית, נסחוט עגבניה בשלה ומעט פלפל שחור. נערבב ונניח את הבוקה היפהפה הזה על הדגים. ממש נכסה אותם בשמיכת עשבי תיבול. נשגר לתנורל-20 דקות. נגיש עם סלט מלפפון קייצי. נפלא

מרשה לכם
כל דג לבן מפולט במקום. כן, אפשר גם סלמון (בעיני פחות מוצלח, אבל עדין טעים)
הכי טעים עם תפוחי אדמה – אבל מרשה לכם במקום תפוחי אדמה אפשר 2 כוסות שעועית לבנה מבושלת או -2-3 שומרים חתוכים דק (אין צורך לבשל לפני אם חתכנו דק). אפשר גם אפונים או פול (לתבל כמו התפוחי אדמה).

סלט מלפפונים קייצי
2 מלפפונים פריכים טריים חתוכים איך שאוהבים
בצל שאלוט חתוך דקיק או חצי בצל סגול חתוך דקיק
2 כפות עירית קצוצה
2 כפות מיץ ליים או לימון טרי
כף עלי זעתר או נענע
רבע כפית מלח ומעט פלפל שחור

הסלט: לפני הגשה נערבב הכל יחד נטעם ונתקן תיבול אם צריך

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
41 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend