fbpx

לייזה פאנלים

סירים

קציצות דגים ברוטב

קציצות דגים קטנות ומזמינות עם המון רוטב לחלה

1.1K שיתופים

הסיר הזה להיט לא רק בגלל הקציצות שהן בגודל פטיט, אלא בגלל ריכוז הטעמים בקציצת דג קטנה. סיר קל ונפלא. אפשר להכין את הסיר חריף אש ואפשר בלי חריף כלל. ילדים ממש אוהבים את הקציצות האלה.
עוד דבר חשוב, אם אפשר קנו בבקשה פילטים של דג לבן ללא עור זה בערך שני דגי לברק או דניס או מוסר ותטחנו במעבד מזון בכמה פולסים בבית (לא לטחון מדי).או תקצצו בסכין טובה ממש דק דק. ממש כדאי לטחון או לקצוץ בבית, כי זה לא עובר את מכונות הטחינה הגדולות של חנויות הדגים ושומר על טריות, איכות וכמות הדג היוצאת. תתפלאו.

לקציצות
500 גרם דג לבן טחון טרי
200 גרם תפוח אדמה מבושל ומעוך לכדי פירה
בצל סגול בינוני חתוך דקיק
עגבניה קטנה קשה קצוצה דק עם המיץ
שן שום מעוכה
כפית ורבע מלח שולחן
חצי כפית כמון
רבע כפית פלפל שחור
רבע כפית גרידת לימון
חצי פלפל ירוק חריף קצוץ קטנטן (לא חובה)
שלוש כפות כוסברה עלים קצוצים
כף שמן זית

לציפוי:

כוס סולת או פירורי לחם או קמח תירס עם כפית שטוחה מלח

לרוטב:

8 שיני שום חתוכות לרבעים
פלפל ירוק חריף חתוך איך שבא (לא חובה)
2 פלפלים אדומים יבשים חריפים או מתוקים
כף גדושה רסק עגבניות
כף גדושה פפריקה מתוקה או חריפה
כפית מלח
כפית כורכום
חצי כפית כמון
2-3 כוסות מים
איך מכינים?
1. הקציצות: נערבב את כל מרכיבי הקציצה יחדיו: בשר הדג,תפוח אדמה מבושל ומעוך היטב, בצל סגול קצוץ דק דק, עגבניה קצוצה דקדק, שום כתוש, מלח, כמון, פלפל שחור, פלפל ירוק חריף קצוץ קטן, כוסברה וכף שמן הזית. נערבב היטב. נכניס למקרר לשעתיים. (אין צורך בביצה!!) שימו לב! אם הדג לא טרי, אלא טחון מהקפאה הוא פחות מתמסר כי הוא מלא בנוזלים ולכן נוסיף ביצה וחצי כוס פירורי לחם או מצה לעיסה. רק אם זה דג לא טרי.
2. הרוטב: לסיר רחב ושטוח עם רבע כוס שמן זית נוסיף שיני שום, פלפל ירוק חריף ופלפל אדום יבש ורק אז נדליק כיריים, כשמתחילים להריח את השום, נוסיף כף רסק, פפריקה, מלח, כורכום ומים. נערבב היטב, נביא לרתיחה, נכסה וננמיך אש קטנה
3. הרכבת הסיר: נצפה קציצות בפירורי לחם או סולת ממולחים, הקציצות הכי טעימות כשהן ממש קטנות בגודל מסטיק עגול, או גדולות יותר בגודל כדור פינג פונג, הן רכות אבל לא מדי, נצפה בפירורים, נעצב היטב עם הידיים את כולן ואז נסדר יפה יפה בסיר.
4. אף פעם לא מערבבים עם כף סיר קציצות דגים!! זה הורס את המרקם של הקציצה ועלול לפרק אותן, פשוט נשקשק מעט את הסיר. 20 דק’ על האש. סיר מכוסה ונכבה. מושלם.

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
22 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend