לייזה פאנלים

עוגות

עוגת וניל שתמיד נגמרת

עוגת וניל בחושה, קלה, הכל בקערה בלי הקצפה וכה טעימה מתאימה גם לימי הולדת

1.1K שיתופים

אני לא אשכח את יום ההולדת בגן של הבן שלי וחברו הטוב, איילי, הסבתא של איילי התנדבה להכין לשניהם את העוגה לחגיגה. היה לי קשה לוותר על הכנת העוגה. היה לבן שלי קשה לוותר על הבאת העוגה. אמרו לנו: סבתא זה סבתא. הוסיפו: יש מה ללמוד מסבתא, שכנעו: היא יותר מבוגרת חלאס תוותרי לה.
גם אני וגם הבן הכי עקשן וחסר טקט שלי . הסכמנו. היה קשה אך הסכמנו
ואז  כשהגיע האירוע, הבן שלי טעם מהעוגה שהכינה ובקול רם וברור אמר לאוזננו ועינינו המשתאות:  “סבתא של איילי, אני חייב להגיד לך שבשום פנים ואופן אסור לך לאפות יותר, את אופה גרוע, זה לא אומר שאת סבתא גרועה, זה רק אומר שהעוגה שהכנת ממש לא טעימה” ובאותה טון פנה אלי ואמר “את רואה אמא אסור היה לנו לוותר, הפסדנו”
זאת העוגה הראשונה שפירסמתי כשפתחתי בלוג, מכינה אותה גם כעוגת יומולדת קבועה לבן שלי, בתבנית מלבנית עם קרם וניל ואז היא שטוחה ומכילה, ככ נוחה לחיתוך וחלוקה ותמיד תמיד נגמרת עד הסוף. היא ככ אהובה על כל בני הבית עם תה או קפה, בתבנית עגולה או קוגלהוף ואז היא דוגמנית ווג גבוהה בצבע גולדן בראון. כן, בניגוד לשמה הצח והלבן, העוגה בצבע דבשי בגלל הסוכר החום כהה. והיא טעימה, קלה ופשוטה מאמא מיה



כמה דברים חשובים:

1.הכי חשוב כאן זה שילוב בין סוכר חום כהה כהה לסוכר לבן. יש בעוגה כוס ורבע סוכר (לא להוריד אפילו גרם),
2.תמצית וניל או מחית וניל איכותית
3.עוד דבר חשוב חשוב: בעוגות בחושות אני אוהבת להשתמש במטרפה ידנית ולא מערבל. מערבל הופך אותן דחוסות. ועוגה בחושה היא נורא רוצה להידחס. המטרפה הידנית מקשה עליה.
4.עוגות בחושות אוהבות מיץ לימון טרי ויוגורט, לעוגה הזו אנחנו מוסיפים גם גבינה לבנה שנותנת ככ הרבה טעם ועומק.
העוגה הזו, היא עוגת היומולדת של הבן הקטן שלי ששנא עוגות שוקולד. בכלל כשנהיו לי ילדים גיליתי כמות גדולה של ילדים שלא מאוד אוהבים עוגות שוקולד, הם מעדיפים עוגות בטעם וניל וגלידת וניל וקרמבו וניל.

טיפ קטן בלי קשר ועם כל השייכות:

כשיש כמה ילדים כדאי ליצור עוגת יומולדת ייחודית ואישית לכל אחד: אצל הבן הגדול שלי זו עוגת ביסקוויטים, לשני עוגת ספוג עם קרם ותותים, לזה שאחריו עוגת וניל  ולקטנה עוגת מרציפן. כן כן, כל אחד מקבל את העוגה שלו. רק שלו. מתישהו מתחילים לקרוא לעוגה בשם הילד: עוגת יהלי וכו’

תנור מחומם מראש 165 מעלות לא טורבו – פס עליון פס תחתון – תבנית קוגלהוף 24 או תבנית עגולה או אינגליש קייק גדולה או תבנית מלבנית 30X24 כזה

מה צריכים?
4 ביצים
2 כוסות קמח (280 גרם) עם שתי כפיות אבקת אפייה
חצי כוס שמן או 100 גרם חמאה רכה רכה
200 גרם גבינה לבנה 9% ומעלה
130 גרם יוגורט גריק
מיץ מחצי לימון
כפית מחית וניל איכותית או 2 כפיות תמצית וניל
חצי כוס סוכר חום כהה (100 גר)
2/3 כוס סוכר לבן (125 גרם)
2 כפות אינסטנט פודינג וניל (30 גרם – לא חובה)
איך מכינים?
1. בקערה נערבב 4 ביצים עם גבינה, נערבב טוב טוב, נוסיף יוגורט ונערבב, נוסיף שמן ונערבב, נוסיף מחית או תמצית וניל, מיץ לימון, נוסיף סוכר חום ולבן ונערבב. ננפה קמח, אבקת אפייה ופודינג וניל, נערבב וניצוק לתבנית אפייה משומנת. לתנור 165 מעלות חום עליון תחתון – העוגה מוכנה כשהיא קפיצית למגע ושחומה.  כ55 דקות אפייה בתבנית קוגלהוף עמוקה. כ-45 דקות אפייה בתבנית מלבנית או אינגליש.

לקרם:
250 מ”ל שמנת מתוקה
50 גרם אינסטנט פודינג וניל
חצי כוס חלב
2-3 כפות אבקת סוכר
הכנה: נקציף שמנת מתוקה עם 50 גרם פודינג וניל , כשהתערובת נהיית קרמית נוסיף בזרזוף עדין את החלב ואבקת הסוכר נמשיך להקציף לקצף יציב. נמרח על העוגה כשהיא קרה. נקשט בסוכריות, תלתלי שוקולד או תותים, נשמור בקירור.

מרשה לכם:
במקום הגבינה והיוגורט : 3/4 כוס קרם קוקוס. או אגס מגורד בפומפייה עם 3/4 כוס חלב שקדים או מיץ תפוזים  – אגס  בעוגה בחושה זה פיתרון מושלם ללחות ונימוחות
מרשה לכם כוס אחת קמח שקדים במקום קמח רגיל
אפשר להוסיף 50 גרם ל שוקולד צ’יפ או שוקולד לבן או אגוזים

 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
30 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend