fbpx

לייזה פאנלים

מרקים

מרק חתונות איטלקי

האיטלקים יודעים מה זה מרק טעים

847 שיתופים

זה מרק מוצלח מאוד. כמובן שהאיטלקים מוסיפים לו פרמג’נו לקציצות ובהגשה, אבל אין צורך, הוא ככ טעים גם ככה. מי שהיה באמריקע במסעדות איטלקיות מכיר אותו היטב, חשבתי כל הזמן שהשם ניתן לו כי זה מרק שמוגש בחתונות שמחות ורועשות בסיר ענק בחצר מוריקה כשכל אחד עושה פוס מהריקודים והשירה ואוכל מנת מרק שיש בה הכל: ירקות פסטה ובשר. מסתבר שקוראים לו ככה בגלל החתונה המוצלחת בין הקציצות לירקות. נו בסדר. עדיין טעים כל כך.
ניסיתי לטבען אותו, זה עוד לא שם. אעדכן את הפוסט ברגע שיצא טעים כמו שאני רוצה.

למרק:
בצל סגול בינוני חתוך קטנטן
כרישה חתוכה טבעות דקיקות
גבעול סלרי עם עלים קצוצים קטן
שמינית כרוב לבן חוטים דקיקים
3-4 שיני שום פרוסות איך שבא
400 גרם תרד שטוף טרי או קפוא
גזר חתוך טבעות
לתיבול
כפית גדושה אורגנו
כפית וחצי מלח
ליטר וחצי ציר מרק עוף או ירקות או מים כ-6 כוסות.
4 כפות שמן זית
ביצה מבולבלת + כף מים

לקציציות:
300 גרם פרגית טחונה
חתיכה עבה של לחם/חלה ספוג במים וסחוט או 3/4 כוס פירורי לחם או מצה
חצי בצל סגול קצוץ קטנטן
שלוש כפות פטרוזיליה קצוצה
שן שום כתושה
ביצה
כפית מלח
חצי כפית גרידת לימון
רבע כפית פלפל שחור
שמן זית

3/4 כוס פסטה קצרה או אורז או אטריות,

איך מכינים?
1. הקציצות: נקצוץ קטנטן בצל,פטרוזיליה וחלה/לחם או שנכניס ביצה,פטרוזיליה,בצל,שן שום למעבד מזון כמה פולסים עד איחוד. נוסיף פרגית טחונה, מלח, פלפל שחור נערבב היטב, נכסה ונכניס למקרר לכחצי שעה כשאנחנו מכינים את המרק.
2. המרק: בסיר עם שלוש כפות שמן זית נכניס: בצל, כרישה, כרוב, גזר וסלרי כשמזהיב קלות נוסיף תרד ושיני שום פרוסות נחכה 5 דקות עד שהתרד נכנע ומתרכך, נוסיף ציר מרק או מים, נביא לרתיחה, נוסיף אורגנו ומלח נטעם נתקן תיבול (אם חסר מעט מלח), ננמיך אש ובזרזוף עדין ותוך כדי ערבוב נכניס אט אט את הביצה המבולבלת שלנו – נהיו לנו נטיפי ביצים כמו מרק סיני (אם רוצים מרקם חלק בצבע חלבי – מוסיפים לביצה רבע כוס מרק חם (השוואת טמפ’)  מקשקשים במהירות ואז מערבבים לתוך המרק).  נכסה 10 דקות.
3. נוציא מהמקרר את תערובת הקציצות ונכין קציציות קטנטנות בגודל מסטיק עגול, אחרי שכולן מוכנות, נשקה כל אחת עם חצי כפית שמן זית, או נפזר על כולן רבע כוס שמן זית
4. הרכבה: נחזיר הסיר לאש גבוהה כשמבעבע נכניס אחת אחרי השניה את הקציציות ואת השמן שנותר על הצלחת, ואז את הפסטה , 10 דקות ראשונות ללא מכסה. ואז ננמיך ונכסה לעוד 20 דקות. נערבב נכבה. נוסיף זץ של לימון (מי שאוהב יוסיף יותר). ניתן למרק להירגע. ככ טעים.

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
9 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend