fbpx

לייזה פאנלים

מרקים

מרק גולאש שרועי אהב הכי

מרק ע"פ מתכון של סבתא של רועי פלס

425 שיתופים

אז כתבתי לחגית, אמא של רועי פלס.
רועי המתוק, היפה, המוכשר, החכם. ילד פלא כמו שיהלי שלי אומר: כל דבר שעשה עשה הכי טוב. שיחק הכי טוב כדורגל, שיחק הכי טוב מטקות וכדורעף, היה מצוין בלימודים, כבש בנות בחיוך צחור. “תמיד רציתי להיות בקבוצה שלו, לא בקבוצה מולו”.
אני זוכרת את יום השבת הארור שהודיעו לנו שרועי נהרג. ארוחת שבת קייצית משפחתית, צחוקים של אורנג’דה וחמין ויהלי עונה לטלפון ומחוויר נורא ובוכה “פלס נהרג” .ב-25.7.14 – צוק איתן – סגן רועי פלס נפל. בן 21 ותשעה חודשים היה במותו.
וזהו.
בהלוויה של רועי ראיתי את כולם, כאילו יצאו להפסקה גדולה בגורדון: המורות, המנהלת, הילדים מהשכבה, ולא דיברו על מסיבת סיום, ולא דיברו על בחינות, ולא דיברו על מה יש היום בחדר אוכל. ולא דיברו. כולם בגעיות אובדן עמוקות וחיבוק אחזו אחד בשני חזק חזק והיה מר ועצוב וקשה נורא.

אז כתבתי לחגית, אמא של רועי וביקשתי ממנה מתכון שאהב
והיא מיד אמרה: “מרק גולאש” הוא הכי אהב את מרק הגולאש שלי, את יודעת מה, זה בכלל לא מתכון שלי, זה מתכון של אמא שלי, סבתא של רועי. ושלחה לי ספר מתכונים של שרה ליברמן, הסבתא.
ומיד הכנתי את מרק הגולאש בדיוק איך שסבתא של רועי כתבה. זה מרק הכי מנחם, אבל איה הנחמה?

נזכור את רועי פלס תמיד לקריאה לחצו כאן

מה צריכים?
700 גר’ בשר גולאש חתוך לקוביות
2 בצלים חתוכים קוביות
3-5 קוביות תפחי אדמה קוביות
כף גדושה רסק עגבניות
2 כפות פפריקה מתוקה/חריפה
כפית גדושה מלח
רבע כוס שמן
ליטר מים

איך מכינים?
ברבע כוס שמן נטגן הבצל על להבה גבוהה עד הזהבה, נוסיף קוביות הבשר עד שישנו צבעם לאטום (כ-7-9 דק’), נוסיף פפריקה, רסק עגבניות ומלח, נערבב. נוסיף ליטר מים נערבב טוב טוב.
נביא לרתיחה, כשרותח, ננמיך אש ונכסה סיר, נבשל כ-שעתיים, נוסיף קוביות תפחי אדמה ונמשיך לבשל עוד שעה וחצי אש קטנה. נטעם נתקן תיבול.
נגיש עם לחם ליד

תגיות
עוד מתכונים

תגובות

קבלו התראות
התראה
8 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend