fbpx

לייזה פאנלים

לייזה פאנלים

כלי המטבח של לייזה פאנלים

הגיע הזמן לחשוף לכם את הכל"מט שלי, הקלמר איתו אני כותבת יצירות לסירים במטבח

296 שיתופים

אם לבוב הבנאי יש את המחפר
למוסיקאי את הפסנתר
לרופא את התרופה
למקגיוור חוט, אולר וגופה
לתופרת מכונת תפירה
לגנן את חפירה
למיקרופון יש זמר
לתלמיד את הקלמר
לחקלאי אדמה
ולעקרת מה?
מה לעקרת החופרת יש?
אז הקשיבו נא אם, אב, בן ובת
לעקרת יש את ה-כל”מט
רבותי וגבירותי כל מה שרציתם לדעת על כלי מטבח או בקיצור כל”מט
מהחשמלי ועד הלקקני

אז זהו, אחרי החמשיר לכל”מט, הגיע זמן שתכירו כלי מטבח שאתם צריכים אותם כל כך ולא ידעתם כלל.  יש לא מעט כלי מטבח שלא היית מודעת לכוח שלהם עלי, תמיד מכרו לי שאני חייבת סכין טובה, קרש חיתוך מעץ אבל מי חשב שהרשימה הנ”ל תנקד באופן כמעט יומיומי את המטבח שלי, מי שעוקב אחרי בסטוריש יודע עד כמה אני קשורה אליהם. שוב, לא נתתי כאן את הרשימה של כל כלי המטבח, אבל יש כאן את המובחרים ביותר שאסור לוותר, אלו שככ אוהבת את נוכחותם אצלי במטבח, הם כמו סט טושים צבעוניים בקלמר שלי, כאילו בכל”מט שלי.

שימו לב: הקישורים לאמזון הן המלצה בלבד. את כל הכלים ניתן לקנות בארץ. אם החלטתם לקנות כלי חשמלי, שימו לב שהוא מתאים לחשמל בישראל ואם לא אז יש להשתמש בשנאי תואם בישראל!

1. הבלנדוש

מי שמכיר אותי יודע שהמילה בלנדוש נטועה עמוק בז’רגון המטבחי שלי, בלנדוש, או בעברית תקנית מעבד מזון קטנטון. הבלנדוש שלי עושה את רוב העבודה השחורה. מכינה בו כמעט הכל: פסטו, רטבים, קוצצת, טוחנת, מקציפה. מטורפת על השד הקטן הזה. כל אחד צריך ליטל בראון קטן, הוא הג’יני שלי, שוליית הקוסם, ברגע שתבינו עד כמה הוא הסו שף שלכם במטבח, לא תוכלו בלעדיו. יתרון לא פחות חשוב: קל לאחסן אותו גם במטבח קטן, קל לשטוף אותו.

הכי ממליצה על בראון, המחיר שלו הגיוני, הוא חזק ממש. אחרים שניסיתי עבדו לי פחות, אולי בגלל שאצלי הוא בשימוש יום יומי.

2. המיקסר

מי שאוהב לאפות בבית ממליצה על מיקסר ביתי איכותי דוגמת: קיצ’ינייד או קנווד שניהם מעולים, פשוטים לתפעול, הרכבה ופריקה של חלקים, שניהם מערבלים חזקים לחובבי האפייה הביתית. היה לי קיצ’ינייד המון שנים, כשהתעייף אחרי 20 שנה, החלפתי לקנווד ולא התאכזבתי.
מי שתחביבו הוא אפיית לחמים אינטנסיבית ואת הלישה הוא מבצע במיקסר ולא ביד, צריך מיקסר עם מנוע חזק וקערת לישה גדולה יותר.
דיברתי עם ברי יוגב חבר ואופה : ברי: “קודם כל לשים לב להספק מנוע, שהוא לא יהיה חלש! הקיצ’ינייד הביתי מעולה לעוגות והקצפות פחות ללחמים שדורשים זמן לישה ארוך, יש לו נטיה להתחמם.
יש לקיצ’יניייד גירסה חצי תעשייתית הנקראת HEAVY DUTY: בעלת מנוע חזק עם קערה גדולה יותר ו-וו לישה מאסיבי”. לטענת ברי ל-קנווד הביתי יש מנוע חזק יותר ולכן הוא מתאים ללחם וחלות הדורשים יותר זמן.
מי שכמוני תחביבו אפייה ביתית: עוגות שמרים, חלות מדי פעם, עוגיות, מרנגים, עוגות בחושות, יכול להנות בהחלט מקיצ’ינייד וקנווד רגילים, גודל קערה של 5 ליטר. אני ממליצה לקנות את המוצר שמחירו אטרקטיבי יותר באותו רגע.

3. המיקסר יד

המיקסר הידני הכי טוב שלי אבר זה דווקא שייך לחברת Philips, הוא הרקולס קטן, חזק מאוד לדברים פשוטים: כמו עוגות בחושות ומרנגים פחות לעוגות שמרים ולחמים. לא תופס מקום, זול וקל לתפעול ולניקוי. 

4. מלקחיים

שם נוראי לכלי נפלא. מקל ככ הרבה פעולות מטבחיות: להפוך, לצרוב, להוציא. כלי יומיומי אצלי, מי שעדין לא אחז במלקחיים במטבח, אולי יקח לו זמן להתרגל אליהם, אבל ברגע שיבין את הכח שלהם וכמה הם מקלים על המלאכה. ממכר.

5. מנדולינה נעלדינאק

על מנדולינות כתבו תקנה זול תשלם ביוקר. מנדולינה טובה עולה כסף.  וזו הכי טובה. היא הסו שף שלי במטבח, קוצצת הכל יפה יפה, מי שאוהב סלטים הולך לעוף עליה, גפרורים דקיקים של גזרים וסלקים, טבעות של צנוניות ומה לא?  רק לשמור על האצבעות

6. לקקן ומברשת אפייה

לקקן לאופה הקמצן. אני נהנית מהלקקן גם באפייה וגם בבישול, מנקה את הקערה עד הליקוק האחרון של הבלילה, משתמשת בלקקן גם לסירים,  זה כלי נהדר ואחרי שהוא מלקק כל כך יפה את הקערות פעולת השטיפה כה קלה.
מברשת אפייה, לא משתמשת בה המון, אבל מברישה איתה: חלות, עוגות שמרים, בורקסים, מאפים ועוד – כלי שכאילו לא צריך, אבל כשאין אותו זה באסה

7. קנקן וכוסות מדידה

לא יכולה בלי קנקן המדידה שלי, הוא חבר שתמיד עוזר, הוא עוזר לי להיות מדוייקת איתכם במתכון. הוא יעזור לכם המון. מבטיחה.

8. תבניות

חברת וילטון, היא נפלאה לאפייה, חוזרת אליה כל פעם מחדש, כי קל לנקות את התבניות, קל לשמן, הן נון סטיק וזה מחזיק שנים.חוצמזה, בעידן של מודעות אקולוגית גבוהה חלאס עם החד פעמי, גם לא בריא למשתמש וגם לא ידידותי למתרחש

תבניותיים

יש לי המון מתכוני בחושותיים תבניותיים.  צילי וגילי – בדיוק לזה. ככ נוחה אפשר מאותה בלילה להכין שתיים עם טופינג שונה אחת להשאיר בבית ואחת לקחת לפיקניק. בקיצור תביניותיים.

תבנית בראוניז

מי שאוהב בראוניז, לא יבין איך אין לו תבנית כזו. כשיש את התבנית הבראוניז מיד מבין!

תבנית טארט

תבנית נפלאה וקלה לשחרור וניקוי

תבנית מאפין

של 6 גדולים כמו באמריקע  ו-12 בינוניים –  לפעמים במקום לצקת את הבלילה לתבנית עוגה  שגרתית, אני נותנת במאפינס, זה כל כך מרשים ומשמח.

תבנית מיני מאפין (24 מיני מאפינס)

נהדרת למאפינס שוקולד קטנטנים, מאפינים מלוחים, מתאימה ליד של קטנטנים, מכינה בה גם מאפינס למרק. משתמשת בה המון

תבנית ארוכה ארוכה

הכוכבת התורנית של האפייה אצלי. מתלהבת ממנה טירוף

תבנית  קוגלהוף

כי כל אחד חייב להכין עוגת שמרים או עוגת שיש או תפוזים גבוהה אז אם כבר תבנית עם חור ועדיף אז זאת כל כך קלה שלא תעשה לנו שחור ותדבק לשונה לחיכי הדפנות.

8. קולפן

קולפן טוב זה חשוב לא פחות מסכין טובה. לא להתקמצן  ומצד שני לא להיסחף,   כי איכשהו תמיד הוא פוף נעלם עם הפח. אב יש איכותיים במחירים ידידותיים כמו המופלאון הזה.

9. מגררת יד

המגררת הזאת בשימוש יומיומי אצלי, גרידת לימון, כתישת שום, ג’ינג’ר, פרמז’ן. אין עליה בעולם אין!!! חובה!!

10. מסחטת לימון

תקשיבו רגע, היו לי המון מסחטות לימון כי לימון מוסיף כידוע המון, אבל רק זו שרדה לספר שהיא הטובה ביותר! לא מחליפה אותה באף אחת אחרת!

11. קשקשן רטבים וביצים

אני לא באמת יודעת איך לקרוא לו, אבל הוא מקשקש אצלי הרבה במטבח. לרביכות, להמסות, לבלילות בקלחת, לבלבולים. הוא חתיך אש מה יש עוד לבקש.

12. מקציף קטן

מקציף קטן נראה כזה אידיוטי, אבל ככ טוב לבלבול ביצה, לערבוב רטבים לסלט. אפשר בלעדיו, אבל עדיף שיהיה. מקציף יד קטן: פנקייקים, עוגות בחושות, דייסות, טפיוקה, מלבי, הכל במערבל הידני המופלא הזה.

13. כף מחוררת לשפצלה

רוצים להכין פסטות, ניוקי, איך אוספים אותם מגעש המים? בדיוק. כף מחוררת. רוצים לדלות רק קובבה אחת מהמרק, הילד רוצה רק גזר ותפחי אדמה, רוצים להכין שפצלה. או בשביל כל אלה ועוד כל אחד צריך כף מחוררת

14. כפות עץ

בשביל הרומנטיקה, הבריאות והטעם. לא יודעת למה, כשאני מבשלת עם כפות עץ, הטעם טעים יותר והתבשיל נפלא יותר.

תגובות

קבלו התראות
התראה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend