fbpx

לייזה פאנלים

תוספות

אורז עם פטריות

אוהבי הפטריות קבלו אורז אגדה

904 שיתופים

מי שקצת קצתיניו מכיר אותי יודע שלאי בודד הייתי לוקחת אורז. רק אורז. לא מבינה איך הישרדות VIP לא קוראים לי? תמיד כשצופה בהם מורעבים מגרדים את הסיר, חושבת איך הייתי יכולה לשדרג להם את חווית המשתמש. מבחינתי, אורז הוא סוג של לחם ועליו אפשר למרוח ה-כל! גזרים, דלעת, בצלים, עשבי תיבול, קטניות, דגנים, עגבניות, תפחי אדמה, פחממות ועוד ועוד.
אז החג הזה קניתי שלוש סלסילות פטריות, חשבתי שאכין סוג של אגדאשי טופו, אבל אינפלציית האוכל רמזה לי “חמודה, תרגיעי”. אז הנחתי להן והן היו בבידוד במקרר כל החג. אתמול כשפתחתי את תיבת האוצרות, לראות “מה מה מה מה נכין היום?” לא היה שום וכלום! ריק כמו מקרר של רווק בין 28, אבל אז קרצו לי  החמודיניות האלה  מהמגירה “אני הוזה? או אלה באמת פטריות?” התפלפלתי  ומיד קטפתי אותן מהמגירה ורצתי להכין

אוהבי הפטריות הולכים לרנן, לשיר להלל ולבשל את הסיר הנפלא הזה. כולו זרוע  פטריות שצצות בינות האורז ועושות לנו לחייך כי ככ נעים בחיך. חשוב לי שתשתמשו באורז בסמטי, שתשימו כמות נאה של פטריות קצוצות, שלא תוותרו על היין והשום.

מה צריכים?
2 כוסות אורז בסמטי שטוף, מושרה כחצי שעה במים קרים ומסונן
2-3 סלסילות פטריות: שמפיניון או פטריות יער או אורניות או שיטקי בקיצור כל פטריה תתקבל בברכה
בצל לבן גדול חתוך קוביות קטנטנות
4 כפות שמן + 2 כפות שמן
רבע כוס יין לבן
2 וחצי כוסות ציר עוף או ירקות או מים
כפית ורבע מלח
חצי כפית פלפל שחור
שן שום כתושה

3 כפות עירית קצוצה או בצל ירוק
3 כפות פטרוזיליה

איך מכינים?
1. בסיר רחב ועמוק על להבה גבוהה ב4 כפות שמן נאדה קלות את הבצל, נוסיף פטריות חתוכות ונאדה כ-15 דקות יחד, מדי פעם נערבב עם כף עץ, נוסיף רבע כוס יין לבן, ללא מכסה ונמשיך בפעולת האידוי והצמצום עוד 10 דקות או עד הזהבה יפה של הפטריות, נוציא 3/4 כוס פטריות ובצל ונניח בצד.

2. נכניס לסיר את האורז שלנו, נערבב היטב עם הפטריות, נוסיף שן שום כתושה, כפית ורבע מלח, רבע כפית פלפל ונמשיך לערבב עוד 5 דקות מלאות. נוסיף 2 וחצי כוסות ציר עוף או ירקות או מים, נביא לרתיחה, נטעם המים שיש מספיק מלח, נכסה וננמיך לאש נמוכה כ20 דקות. אחרי 20 דקות, נגרוף מעט אורז, נאוורר אותו ונוסיף את הפטריות שהוצאנו, נערבבה, נוסיף 2 כפות שמן ממעל.

3. נעטר בעירית או בצל ירוק ומעט פטרוזיליה קצוצה, מי שאוהב יוסיף מעט לימון.

מרשה לכם:
אחרי שמכבים להוסיף 20 גרם חמאה במקום 2 כפות שמן. טעים.

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
14 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend