fbpx

לייזה פאנלים

עוגות

עוגת קצף וקצפת

העוגה הכי טעימה מאז ולעולם

5.0K שיתופים

יש לי מעט ספרי בישול ואפייה שאני מסרבת להיפרד מהם, כמו בגדים גם ספרי בישול הופכים עם הזמן ללא עדכניים, מיושנים עם חומרים ומרקמים שמזמן נס ליחם, אבל כמו בכל אבל, תמיד יש את יוצא הדופן. תמיד יש את השמלה הקטנה השחורה שאמא שלך לבשה בסיקסיטיז, את לבשת אותה בניינטיז, וכנראה הבת שלך תלבש אותה במאה העשרים ואחת והנינה שלך תלבש אותה להשקה בכוכב מאדים. תמיד יש את החומרים, הצבעים, הטקסטורות, הגיזרות והמתכונים שהם על-זמניים.
כזאת היא חנה שאולוב. היא לימדה אותי את הבסיס לאפייה ,ליוותה אותי מילדות ועד היום אני מסרבת להיפרד ממנה. רואה ליד כל מתכון מה כתבתי, כמה אהבתי, מה שיניתי. כל מתכון הוא קפסולת טעם וזכרון לטעם. אני מסרבת להיפרד מהספר שלה. מדי פעם מציצה בספרי המאסטרית שלי וחושבת כמה היא האמינה בי שאצליח במטבח. היא לא כתבה לי בדיוק את המעלות, או כמה מ”ל/גרמים, או דיקדקה בזמנים. הכתיבה של פעם היתה בערך, אבל כל כך בדיוק.
כי פעם יכולתי להגיד  שאני הולכת לשחק בחצר ואמא לא אמרה מה שאני אומרת “אל תשכחי את הנייד ותהיי זמינה”. היא  רק אמרה: “טוב, רק תחזרי עד ארוחת ערב”   ופעם ויכולתי להבין מספרים כמה זה מספר דקות בתנור או חום בינוני, או כוס וקצת סוכר. כי ככה נתנו מתכון ותמיד בסוף היתה עוגה לתפארת ותמיד הייתי  חוזרת עד ארוחת ערב.

מעבר לזה שהיא אחת העוגות הכי טעימות בעולם, היא כייפית להכנה והרכבתה כמו משחק, היא לא אמורה להיות גבוהה או עשירה מדי, כל רובד מתאים ובמידה נכונה למידותיי. תענוג

נחמם תנור מראש ל-100 מעלות ( טורבו)  – תבנית 40 על 25 או תבנית טורט 26 או 28
חשוב: נשתמש באותה תבנית לשכבת הקצף והבסיס

לקצף:
3 חלבונים
3/4 כוס סוכר
כפית קורנפלור

לקצפת:
2 שמנת מתוקה (500 מ”ל)
2 כפיות נס קפה נמס
3 כפות אבקת סוכר

לתחתית:
100 גר’ חמאה קוביות קטנות
כוס וחצי קמח תופח (או קמח רגיל עם כפית אבקת אפייה)
כף אבקת סוכר
3 חלמונים
שמינית כפית מלח

לעיטור:
סירופ שוקולד
או 30 גר’ שוקולד מומוס עם רבע כוס חלב

איך מכינים?
1. לקצף: נקציף את החלבונים לקצף יציב ואז אט אט נזרזף בזרם דק ועדין את הסוכר. נקציף 5 דק’ מלאות עד שהקצף יציב מאוד נוסיף כפית קורנפלור. נקציף מעט עד שנטמע.
נשטח על תבנית עם נייר אפייה ללא שימון את המרנג שלנו יפה יפה הוא אמור להיות אחיד,  ולא גבוה – לתנור 100 מעלות טורבו כ-שעה וקצת (כל אחד לפי תנורו תבדקו אחרי שעה, תקישו ממש טוק טוק טוק על המרנג אם שומעים צליל סימן שהמרנג נהדר ומוכן).
2. לבסיס: במעבד מזון או בידיים נלוש את הבצק הפירורי עד איחוד. נעטוף בניילון נצמד ונכניס למקרר.
3.  נוציא את הקצף בזהירות מהתבנית ונעלה את מעלות התנור ל-180 שהתנור יתחמם לקראת הכנסת הבסיס הפריך.
4. , ננית דף אפייה משומן על התבנית ועליו נשטח את הבסיס הפריך שיכסה בשכבה דקה את כל התבנית. נכניס לתנור ל8-10 דק’ מלאות. (שימו סטופר כי זה נאפה ומשחים מאוד מהר)
5. נוציא מהתנור ונצנן את הבסיס כחצי שעה
5. לקצפת: נקציף 500 מ”ל שמנת מתוקה עם שתי כפיות נס קפה ו-3 כפות אבקת סוכר לקצב יציב וטעים מאוד
6. הרכבה: על בסיס העוגה נמרח את הקרם ונלביש מעל ברוב כבוד והדר את הקצף הקשיח. נעעטר ג’קסון פולוק סטייל. נכניס למקרר לצינון שלפחות 3 שעות. (אני מיד טרפתי)
7. הכי טעימה בעולם או מה?

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
35 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend