fbpx

לייזה פאנלים

מרקים

מרק חרירה אליפות

מרק משי מרוקני פשוט וגאוני

2.1K שיתופים

לפעמים רק לפעמים יש לנו בעיה עם שם. שם של אדם, מכונית, או מרק
הרי לפני שהיטלר נהיה היטלר, אדולף היה שם מתוקי לתינוק ויימאר קטן ושמנמן. והקליטה של בילבי היתה בעייתית טיפי עם שמה השוודי פיפי PIPPI, נכון, יש לזה גם צד מכוער מספיק לשמוע סיפורי עולים איך עם כניסתם לארץ פקיד זוטר מחק להם את הזהות והעבר: “איך קוראים לך אמרת? ויולט מהיום נקרא לך לאה מנגיסטו מהיום תהיה יוסי” הלו, למה??
ובכל זאת, לא אשכח את הפעם ההיא ביום חורפי חורפי כשהמזג והאוויר התלבש יופי על הסיר
וריח טוב של מרק סמיך עטף את הבית ואת חבורת הילדים המורעבים שלי ואני בטעות ענקית שאלתי “אז מי רוצה מרק חרירה רה רה?” כל הפרצופים המתוקים שרק לפני שניה הושיטו יד לקבלת קערת מרק חמה. משכו כתפיים סתמו אף כאילו משב פלוצים אדיר חוצה את הבית. “מרק חרה? איכס אמא” “היא לא אמרה חרה, היא אמרה חררה”…
מאז לא העזתי לקרוא למרק הטעים טעים הזה בשמו. קראתי לו מרק משי, מרק אוצרות, מרק מרוקאי רק לא חרירה.
זה מרק נפלא, שפותח צ’אקרות, מחמם לבבות ומזין בצורה מושלמת את הגוף שלנו. זה בעצם מרק גולאש של העדה המרוקאית, טיגון בצל עם קוביות בשר, תבלינים חמים, בישול איטי איטי, קטניות ואטריות, מה כבר יכול להיות? טעים! רק טעים.
תראו רגע, אני מכינה המון פעמים את המרק הזה ללא בשר, כי רוב יושבי הבית לא אוכלים בשר. אבל אבא שלי בביקור בארץ ואבא שלי אוהב את המרק עם בשר, אז הכנתי אותו הכי נאמן למקור שאפשר. הוא מאוד מאוד קל להכנה מה שחשוב זה השלבים והזמן. זה סיר מרק אמיתי אמיתי  בבישול איטי איטי.

מה צריכים?
חצי קילו בשר  קוביות 2 ס”מ (כתף או שריר)
כוס חומוסים מושרים לילה
כוס עדשים חומות שטופות ומושרות שעה
חצי כוס עדשי קוויאר (עדשים שחורות קטנות מושרות שעה)
2 בצלים לבנים קוביות
3 שיני שום קצוצות
2 עגבניות חתוכות קוביות
תפוח אדמה קוביות
גזר טבעות
2 גבעולי סלרי כולל עלים
צרור תרד או מנגולד
צרור כוסברה
כוס אטריות למרק
לימון

תיבול

כף רסק עגבניות + שן שום כתושה + כף שמן זית
כף כמון
כף כורכום
כף פפריקה מתוקה או חריפה
כפית קינמון
חצי כפית פלפל שחור
כף  עד כף וחצי מלח

איך מכינים?
1. נפלפל ונמליח את הבשר – כפית מלח וחצי כפית פלפל שחור

2. על אש גבוהה נעמיד סיר מרק, נוסיף לו 3 כפות שמן, אחרי כ-3 דקות נכניס את קוביות הבשר עם קוביות הבצל וניתן להם להתקרמל, לוקח כ12 דקות מדי פעם נערבב עם כף עץ.

3. נוסיף את החומוסים, נוסיף תבלינים:כורכום,כמון, פפריקה, קינמון, כף רסק עגבניות שעירבבנו עם שן שום כתושה וכף שמן זית, נערבב היטב, נוסיף שלוש שיני שום קצוצות, גזר,עגבניות,  תפחי אדמה וסלרי נערבב היטב שהכל יצופה בתבלינים שלנו.

4. נוסיף כ-2 ליטר מים, נביא לרתיחה נכסה סיר ונבשל אש קטנה כ-שעתיים.

5. אחרי שעתיים נוסיף, מנגולד, כוסברה, עדשים חומות ושחורות רק בשלב הזה נוסיף כף מלח- נבשל כחצי שעה

6. אחרי חצי שעה נוסיף כוס אטריות כ-10 דקות. נערבב היטב נסחט לימון שלם פנימה (אפשר יותר מי שאוהב חמוץ). ניתן למרק לנוח ונתקן תיבול אם יש צורך. (אם המרק סופח את המים נוסיף מים ונתקן תיבול בהתאם).

מרשה לכם:
ממש מרשה לכם בלי בשר ועדין יצא נהדר:  רק נבשל את החומוסים לחוד לפני  ואז נרכיב הסיר: נטגן בצל נוסיף חומוסים מבושלים, תבלינים רסק עגבניות ושום, תפוח אדמה גזר וסלרי עגבניות ועדשים נערבב טוב נביא לרתיחה, נוסיף ירוקים, נוסיף מלח, נבשל כ-חצי שעה ארבעים דק סיר מכוסה אש קטנה, נוסיף אטריות. נבשל עוד 10 דקות. נכבה נוסיף מיץ לימון. נתקן תיבול.
אפשר חומוסים מהקפאה שעברו בישול

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
48 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend